Wypalanie komputerowe DPF

Filtry cząstek stałych mogą z czasem ulegać zapchaniu, które z kolei powoduje trudności z przepływem spalin przez układ wydechowy i częste awarie pojazdu. Dlatego też wiele osób decyduje się na komputerowe wypalanie DPF, które pozwala wyeliminować następujące problemy:

  • spadek wydajności silnika i wzrost zużycia paliwa,
  • emisję czarnego dymu
  • głośną i nierówną pracę silnika.

Metodę te stosuje się w przypadku, gdy samoczynne czyszczenie filtra zostało przerwane lub doszło do trwałej awarii któregoś  podzespołów. Wypalanie jest doskonałą alternatywą dla usuwania DPF. Procedura polega na wprowadzeniu silnika w tryb wypalania, podczas którego temperatura w filtrze osiąga ok. 600-700 °C, co umożliwia spopielenie zalegającej sadzy. 

Dlaczego warto zdecydować się na wypalanie komputerowe DPF?

Wypalanie komputerowe DPF ma wiele zalet, dzięki którym cieszy się dużą popularnością wśród kierowców oraz właścicieli maszyn budowlanych i rolniczych. To niedroga metoda, dzięki której można w prosty i szybki sposób pozbyć się problemów z działaniem silnika oraz częstymi awariami. Tym, co z pewnością zauważysz po wdrożeniu wypalania komputerowego, będzie większa moc silnika oraz mniejsze zużycie paliwa. Wbrew pozorom, pojazd bez filtra cząstek stałych nadal spełnia normy emisji spalin, dzięki czemu może być bezpiecznie użytkowany bez szkody dla środowiska. W celu omówienia szczegółów współpracy oraz zarezerwowania dogodnego terminu wykonania usługi zapraszamy do kontaktu. 

dpf

 

Na czym polega wypalanie komputerowe DPF?

Komputerowe wypalanie DPF to proces związany z regeneracją filtra cząstek stałych w silnikach wysokoprężnych. Filtr cząstek stałych jest elementem układu wydechowego, którego celem jest redukcja emisji szkodliwych cząstek z silnika wysokoprężnego, zwłaszcza w pojazdach zasilanych olejem napędowym (dieslem).

DPF zbiera i zatrzymuje cząstki stałe, które są produktem spalania oleju napędowego. W miarę eksploatacji pojazdu filtry te mogą ulegać zanieczyszczeniu, co wpływa na ich wydajność. Komputerowe wypalanie DPF jest jednym ze sposobów utrzymania i przywracania optymalnej pracy tego filtra.

Proces komputerowego wypalania DPF przebiega w kilku krokach:

  • monitorowanie stopnia zanieczyszczenia – system sterowania silnikiem monitoruje stopień zanieczyszczenia filtra cząstek stałych na podstawie różnych parametrów, takich jak ciśnienie różnicowe na filtrze, temperatura wydechu i inne czujniki.;
    inicjacja regeneracji – gdy stopień zanieczyszczenia osiągnie pewien poziom, system komputerowy podejmuje decyzję o rozpoczęciu regeneracji DPF. Proces ten może być inicjowany automatycznie przez sterownik silnika w trakcie jazdy lub ręcznie po podłączeniu pojazdu do specjalistycznego urządzenia diagnostycznego;
  • podgrzewanie filtra – aby spalić nagromadzone cząstki stałe, filtr jest podgrzewany do wysokiej temperatury. Może to być osiągnięte poprzez regulację parametrów silnika, takich jak podniesienie temperatury wydechu;
  • spalanie cząstek stałych – w trakcie podgrzewania, cząstki stałe zamieniają się w gazowe produkty spalania, które są bezpiecznie usuwane z układu wydechowego;
  • monitorowanie procesu – cały proces regeneracji jest monitorowany przez system sterowania, który kontroluje różne parametry, aby zapewnić bezpieczne i skuteczne wypalanie DPF.

Komputerowe wypalanie DPF jest kluczowym elementem utrzymania efektywności i ekologiczności pojazdów z silnikami wysokoprężnymi. Dzięki temu procesowi możliwe jest przedłużenie żywotności filtra cząstek stałych i redukcja emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Skontaktuj się z nami, by omówić szczegóły!